tirsdag 1. juni 2010

Pilegrim for en dag

I dag har jeg vært pilegrim. Gått på gamle stier. En arbeidsdag utenom det vanlige, som ga masse inspirasjon og flotte naturopplevelser.
Turen gikk fra det gamle kirkestedet på Rokoberget til Løten kirke.
En vandring gjennom gammel skog, kulturlandskap og vakre åkerlandskap. En vandring i sol, - fyllt av stillhet, fuglekvitter, en gjøk som galer, lysegrønne bjørker, løvetann, bekkeblom, skogstjerner, forglemmegei - ja i det hele tatt: hele skaperverket i all sin prakt.
For en pilegrim er veien like viktig som målet. Tid til ettertanke, selvinnsikt og rekfleksjon. Ikke dumt i vår tid. Kontrastene til hverdagen blir stor på slike dager. Og jeg tenker at jeg må bli flinkere til å ta med barna mine på slike opplevelser. La dem få lytte til fuglenes kor og se mangfoldet og rikdommen som er i ferd med å bygge seg opp i naturen nå før St. Hans.

Hadde jeg bare ikke hatt det så travelt.... :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar