onsdag 25. mai 2011

Prosjekt varme sommerkvelder

Sommer i Norge er et kapittel for seg
og morsomme tunger vil ha det til at
det gjelder å ikke blunke akkurat da sommeren er her i år!
Plutselig er den borte igjen.

Med sommer tenker jeg da på de varme, lune kveldene
hvor det er bare godt å være ute.
Hvor du kan kjenne det silkemyke som hører natta til
og bare være!

Bor man ved Østerdalens port
er det få slike kvelder og netter i løpet av en kort sommer.
Det kan man imidlertid gjøre noe med!


I boden har vi stående mange flotte gamle vinduer
som skal bli til et vakkert og lunt lysthus.
Der skal jeg boltre meg i stearinlys, puter og pledd
og sitte uansett vær og temperatur.


Det ble ikke noe lysthus i fjor.
Og det blir nok heller ikke i år.
Men så lenge vinduene står der, er det håp!


I mellomtiden tenker jeg å gjøre glassverandaen enda lysere og koseligere.
Det skal ikke så mye til.
Litt maling her og der og nye gardiner,
så skal mye være gjort.


En slik glassveranda med syrinhekk skrapende på utsiden
er slett ikke så verst alternativ mens jeg venter på lysthuset :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar