tirsdag 10. august 2010

Barnas drømme-sommerdessert!

Det er travle tider for oss gallerister
- men jeg bare MÅ fortelle dere om sommerens suksess-dessert;
nemlig varm jordbær-marshmallows-form med smeltet sjokolade oppå!

Ingrediensene er enkle: man tager noen jordbær, noen marshmallows og mye revet sjokolade.
Jordbæra deles og legges i bunnen av en ildfast form.
Legg et lag med marshmallows oppå - og stek på 250 grader i 2-3 minutter
(til marshmallowsen blir gyllen, slik som når du griller den).
Ta formen ut av ovnen, dryss på revet sjokolade - og vips: Ferdig dessert!
Nytes varm :-)
Det geniale med denne desserten, er at den kan lages etter middag,
og likevel være ferdig på 1-2-3!

Større sukkerbombe finnes vel knapt :-)

4 kommentarer:

  1. mmm... det så veldig godt ut da :) selv om det sikkert ikke er den sunneste desserten nei...

    SvarSlett
  2. He, he - tviler ikke på at barn elsker denne desserten. Mine barn er imidlertid blitt 21 og 18, og de er seriøst opptatt av proteiner, antioksydanter, vitaminer - i det hele tatt.
    Tror jeg får låne noen små barn slik at jeg kan få en smak av denne herligheten :-)

    SvarSlett
  3. Jeg vil gjerne være barn igjen og komme på dessert-besøk!

    SvarSlett
  4. ho ho ho - dette var SØTT og deilig :)

    SvarSlett