søndag 13. mars 2011

Oaoo - snakker om å være aktuell

Må si jeg ble litt overrasket over min egen aktualitet i forrige innlegg.
Dagen etter hadde nemlig Aftenposten en sak om det samme:

Der er det analysebyråer og sosiologer som uttaler seg.
Som snakker om facebook som den nye arenaen å oppdatere status på.
(oppdatere status - underlig uttrykk egentlig...
Tidligere handlet status om "gift - nyskilt - singel".
Nå handler det jammen om ganske mye annet også.)

Det spørres i artikkelen:
Ville vi stilt oss på torget og brølt «Jeg har så veldig pene barn!»?
Noe å tenke på der, altså....



Så til en annen vinkling på vår virtuelle verden.
I siste utgave av bladet Mamma kan vi lese artikkelen



Denne artikkelen treffer meg midt i magen,
og jeg anbefaler alle som har barn å lese den.
En flue på veggen her i huset
kunne fått det travelt med å registrere
hvor ofte mor eller far er online.
Ofte bare for et minutt eller to.
Ofte bare for å sjekke noe kjapt.
Med en gang.
Siden det går så kjapt.
Og vi likevel sitter med iPhonen i hånda...

Avtaler om mediefrie pusterom høres besnærende ut.
Og ikke minst koselig!
Og kanskje litt krevende å få alle med på...
Men det er verdt et forsøk!
Skal begynne med søndagsmiddagen i dag :-)

1 kommentar:

  1. Du sier noe der... leste samme artikkel og tenkte på det jeg også. Rart hvor fort vi har blitt vant til å ha det sånn, alltid online og nesten litt desperate hvis nettet er nede...

    SvarSlett