torsdag 25. august 2011

Om å være mjuk i sjelen...

Vi har et vakkert, engasjert og tøft kronprinspar her i landet.
I dag på deres 10-års bryllupsdag, er det ikke annet å si enn:
Gratulerer!

Når Mette-Marit forteller om sin kjærlighet til Haakon,
blir jeg imponert, stolt og rørt.
Imponert over hvor godt hun formulerer seg,
stolt over å bo i et land hvor en alenemor kan bli dronning
- og rørt over ordene hun bruker.
Rørt fordi hun gir meg ord
jeg kan bruke om mitt eget samliv og min egen familie.

Kronprinsparet

Jeg skulle ønske jeg var flinkere til å bruke disse ordene selv.
Til å fortelle mine nærmeste
at de gjør meg mjuke i sjelen,
at de får fram det beste i meg, fordi de ser meg,
at deres kjærlighet til meg
beriker meg og utvikler meg.

Men nå har jeg i alle fall sagt det her.
Får håpe de leser det :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar