mandag 1. august 2011

At jorden er en stjerne

Fikk så lyst til å dele en sang med dere.
Av Dagfinn Rimestad.
Det er en gammel arbeidersang,
som vi ofte sang da jeg var barn og var med i Framfylkingen:

AT JORDEN ER EN STJERNE

Jeg står her i en natt
med stjernevrimmelen over meg,
jeg står her i en natt,
med jordens mylder rundt over meg,
jeg står her i en natt,
og vet det finnes, presis som jeg,
en masse men`sker rundt om meg
som kjenner det som jeg -

at jorden er en stjerne
med men`sker nære fjerne
vi alle burde verne
mot kaos, krig og død.
Jeg står her i en natt,
og vet det finnes presis som jeg
en masse men`sker rundt om meg
som kjenner det som jeg.

Jeg står her i en natt
med bønn som ikke rekker frem,
med røst som ikke vekker dem
som sover nå i natt.
Jeg står her i en natt
og vet at dagen demrer snart
med alle spørsmål ubesvart,
men en ting er klart -

at jorden er en stjerne
med men`sker nære fjerne
vi alle burde verne
mot kaos, krig og død.
Jeg står her i en natt,
og vet det finnes presis som jeg,
en masse men`sker rundt om meg
som kjenner det som jeg.

Jeg står her i en dag
med solens lys henover meg,
jeg står her i en dag -
med jordens rikdom rundt om meg,
jeg står her i en dag
jeg gikk til over nattens bro
og møtte barn som sang og lo,
det fikk meg til å tro -

at jorden er en stjerne
med men`sker nære fjerne
vi alle burde verne
mot kaos, krig og død.
Jeg står her i en natt,
og vet det finnes presis som jeg,
en masse men`sker rundt om meg
Som kjenner det som jeg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar