søndag 20. november 2011

Prinsesse for en dag....

Noen ganger skulle jeg ønske jeg var prinsesse.
Eller kronprinsesse.
Slik at noen fant ut at de skulle lage et tv-program om meg
og intervjue folk rundt meg.
Om meg.
Håret mitt skulle være nydelig dandert
og sminken skulle være akkurat passe naturlig, men samtidig skinnende.
I sånne program må jo alle si de positive tingene.
Mannen min, vennene mine, foreldrene mine,
svigerforeldrene mine, kollegene mine;
- alle måtte sette ord på noe fint.

Ah! Det hadde vært deilig!
Litt sånn som det var i bryllupet.
De av oss som har vært så heldige å gifte oss,
fikk jo høre mange fine ord i der.
Både fra den ene og den andre.
Det er ikke det.
Det er bare det at det er så lenge siden!


Hvor blir alt dette av i hverdagen, liksom?
Finner vi ordene bak kleshaugene, oppvasken og møtene?

Joda, de er der.
De burde nok bli trukket fram oftere enn de gjør,
men de er der.
De er der i anerkjennende blikk,
støttende smil,
klapp på skulderen og små, hyggelige kommentarer.

Det er en uke til advent.
Planen er at mannen og jeg også i år
skal ha felles adventskalender, slik vi hadde i fjor.
I den skal det florere med gode ord i år.
Gode ord og gode ting :-)

Ha en fin uke!

2 kommentarer:

  1. Det hadde virkelig vært noe! Skulle gjerne hatt en "prinsesse dag" en gang i mnd jeg ;)

    SvarSlett
  2. Jeg bokmerkede dette nettstedet en stund siden på grunn av de interessante innholdet og aldri har jeg vært misfornøyd. Fortsett det gode arbeidet. .

    Julebord

    SvarSlett