mandag 14. november 2011

Tilbake til normalen

Vi skriver midten av november.
Det er mandag morgen, noen få minusgrader og sol.
Siden hele familien har vært borte i helga,
er det fortsatt noenlunde ryddig og rent i huset.
Jeg har nettopp spist to mandariner
og kjenner meg både fredelig til sinns og klar for en ny uke.

Ganske ulikt slik det har vært de siste ukene....


At fembarnsforeldre med to fulle jobber har mye å gjøre,
er hevet over en hver tvil.
Når tre av barna i tillegg er med i barnemusikkteater
som øver intensivt fra august til november,
og som har foreldreinnsats i stedet for medlemskontingent,
- ja da blir det i overkant mye,
selv om jeg er dreven i gamet :-)


Nå er imidlertid fire suksessfulle forestillinger over,
det kan igjen konstentreres om lekser, tentamen og pianoøving.
Nudler og Rett i koppen byttes ut med middag rundt kjøkkenbordet
og mor og far har sågar vært på kjærestetur til Bergen
for å hente seg inn igjen og ha tid til hverandre.

Kort sagt - familielivet er i ferd med å vende tilbake
og det er godt :-)

Det betyr også roligere dager for de minste,
og i dag nyter jeg og minsten en rolig fridag.
Er til og med bedt bort på formiddagsmat.
Koselig.

Må bare bygge ferdig tårnet først.
Og få av pysjen :-)

2 kommentarer:

  1. så fint det må være for per å ha en dag med full oppmerksomhet fra deg, og så godt for deg å ha en rolig dag med den minste! Kos dere, dere to fine!

    SvarSlett
  2. Jeg bøyer meg i støvet for både deg og onkel Ingvar, jeg... Dere har hatt hendene fulle i mange år nå ;-) Allikevel har dere uten tvil drømme-hjemmet (i mine øyne), og det har jeg tenkt siden jeg øvde på pianoet deres på tirsdagene... <3 Fint at dere pleier hverandre også, godt med en helg for bare dere to kan jeg tenke meg.
    God uke!
    Klem fra Cathrine

    SvarSlett