torsdag 1. juli 2010

Trege tanker

Sommervarmen har slått inn over meg for alvor
- og det meste går tregere enn vanlig.

Dagene er ofte uten planer,
ungene sover lenger enn de pleier,
jeg unner meg selv god tid med avisene og morgenkaffen
- og jeg gjør minst mulig husarbeid på solrike dager.
En god måte å ha ferie hjemme på, spør du meg :-)

Fra i går til i dag tok jeg med meg ungene på en liten mini-ferie til Nes på Hedemarken.
Til min søster som bor praktfullt til. (Se hennes blogg)

Her er utsikten jeg våknet til i morges.
Dagen ble tilbrakt ved Mjøsas bredd.
I bikini.
Trege tanker er bra nok en slik dag.
Det eneste en må ta stilling til er hva en skal spise i varmen.
Og der hadde lure søster en lur idé!
Og lure bokser fra Rice til å ha det i!


Oppskårne gulrøtter og kålrabi med dipp var friskt og godt i varmen
- og gikk ned på høykant blant store og små :-)
Jeg sier det bare:
Gå du hen, gjør likeså - og NYT!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar