mandag 7. juni 2010

Puh - for et døgn!

Dette har vært dagen da oversikt og overskudd har vært viktige ingredienser.
Dagen da stort sett alle familiens medlemmer har hatt ekstraordinære aktiviteter.
Dagen da mor heldigvis har fridagen sin.
Det begynte med at jeg bakte sjokoladekake klokka var åtte.
Deretter var det å ordne siste rest før treern skulle på overnattingstur med klassen i lavvo.
Frem med liggeunderlag, sovepose og redningsvest.
Så kom hele barnehageavdelingen til firern på formiddagsbesøk i hagen. Det myldret av småttiser i hagen - og sjokoladekaka fikk mange bein å gå på :-)
Jeg fikk til og med luftet alle de fargerike plastkoppene mine!
Siden kom toern hjem fra skolen og skulle pakke til paintball og overnatting på skolen. Frem med nok et liggeunderlag, en sovepose til, grillmat og tannbørste.
Så rakk vi akkurat en liten middag, før firern skulle i barneselskap til ei i barnehagen. Allerede her så jeg at tidskjemaet utover kvelden (for ikke å snakke om i morgen tidlig) begynte å bli så stramt at jeg rett og slett avtalte overnatting hos bursdagsbarnet. (Takk, Elin!)
Deretter dro far avgårde for å finne treern og lavvoen og grille der, før mor dro på møte i barnemusikkteateret. Der skulle også enern være med i starten, noe som resulterte i at femmern også måtte bli med.
Heldigvis er enern en fantastisk storebror, som tok femmern på skuldrene og ruslet hjem med ham, fikk på pysjen - og la ham i seng.
Selv er jeg nå hjemmom en times tid - før jeg også skal finne frem sovepose og liggeunderlag (har gjemt det som blir 47 cm høyt til meg selv!).
Jeg skal nemlig overnatte på skolen sammen med toern.
Og i morgen tidlig - da reiser far grytidlig avgårde, så enern står opp med femmern, før jeg kommer hjemom og kjører ham i barnehagen.
Puh! For et døgn!

2 kommentarer:

  1. høres ut som om det går rundt med god planlegging og velvillige unger ;)

    SvarSlett
  2. Imponerende. Og med mye gøy som gjør livet verdt å leve.... :-)

    SvarSlett