mandag 31. januar 2011

Giftiggrønn vorte og lilla pigger...

Men hvem er en karen med fæle klør?
Så fæle tenner har ingen sett før.
Han har knoklete knær, og klørne ute,
og en giftiggrønn vorte på sin snute.
Øynene gule og tunga stygg.
Og lilla pigger på hele sin rygg.

Å hjelp, ropte musa, jeg ser det jo!
Jammen er det en gruffalo!

Slik var morgenstunden i det gamle, gule huset i dag.
Gruffalo på lydbok og i vanlig bok.

En fantastisk bok - for barn i mange aldre.
Kjenner du ikke Gruffalo enda?
Løp og kjøp :-)
Anbefales av en erfaren mor og pedagog.

Og forresten; takk til Line i Gammafon,
som gav meg denne lydboka på Gave-og interiørmessa :-)

2 kommentarer:

  1. gruffalo er super! Akkurat nå ligger boka pakket ned i en eske i boden, sammen med bøker i 40 andre esker... jeg gleder meg til å pakke dem alle ut igjen i nytt hus i elverum om 3 mnd :)

    har forresten også en blogg, hvis du vil kikke innom. www.maritsdager.blogspot.com
    Litt merkelig og litt morsomt å bli litt kjent gjennom digitale kanaler før vi skal jobbe sammen :)

    SvarSlett
  2. Jeg så Gruffalofilmen på tv her om dagen. Har lest boka mange ganger, men var ikke klar over at den var filmatisert.

    SvarSlett