torsdag 4. mars 2010

Gressenke


I kveld reiser min bedre halvdel til det afrikanske kontinent. Nærmere bestemt til Sierra Leone, et av verdens fattigste land. Prosjektreise gjennom jobben. Blir borte i ti dager. Føles faktisk ikke så lenge, siden han var borte tre og en halv uke i januar.


Dessuten blir vi superflinke til å organisere oss vi seks som er igjen her hjemme. Minstemann prøver å gjøre i bleien bare én gang om dagen, fireåringen pakker barnehagesekken og smører niste selv og de tre eldste deler på å lage middag, vaske klær og stå opp med de to minste i helgene. Jadaaaaaa.......!



Ikke helt den fulle og hele sannhet, kanskje. Selv om det er utrolig god hjelp i store barn! Selv prøver jeg å tenke gjennom hva jeg har å glede meg til i uken som kommer. Her kommer en liten liste:

  1. Grundsetmartn i Elverum. Mye folk, mye liv, glade barn som får ta karuseller - (og en ganske kald mor som ikke skjønner poenget med tivoli i begynnlsen av mars...)

  2. Frustrerte fruer - kan se en hel episode uten å bli avbrutt av oppgitt husbond som synes det er teit tv.

  3. Vårtegn. Det smelter, det smelter! Sola varmer og det drypper fra taket. Ull-stilongsen kan tas av rundt lunsjtider :-)

  4. Feiring av seksårsdag. Lille nevø er snart skolegutt! Gleder meg til søndagens feiring.

  5. Hyggelige tiltak på jobben. Skal ha hyggelige samlinger med barn 5 dager neste uke. Går riktignok litt utover egne barn, siden mor er borte på jobb, men pytt pytt. Far er jo enda mer borte... :-)

  6. Babykos. Besøk av verdens nydeligste lille niese på snart 6 mnd til lunsj på mandag.

  7. Null frustrasjon....over noen som er fordypet i avisa, iPhonen eller pc-en. Eller nei; eldstemann er jo hjemme til uka. Da faller det punktet bort :-)

  8. Tidlige kvelder. Ambisjonene om i alle fall et par kvelder i uka å legge seg før midnatt er enklere å gjennomføre når han er bortreist. Og i senga, der venter.........en varm barnekropp :-)

  9. Forventning. Om gaver som bringes fra det store utland. Vil gutta få t-skjorter som faktisk passer denne gang? Og husker han at jeg elsker å få øredobber?

  10. Voksentid. En kveld eller to med en god venninne? Ja, det vil jeg prøve å få til!

Dette blir jo en riktig koselig uke. Men først er det fredag og helg! Ha det fint alle sammen :-)

2 kommentarer:

  1. Hei:)Er du i blogglandia du og ? Koselig å "se" kjentfolk der ;)) La meg til som følger hos deg jeg , hyggelig om du gjør det også ( hos meg da;))
    Ønsker deg en god helg med mye folk ;) , ja jeg ser nok en del av dem i helga og , skal jobbe :)

    SvarSlett
  2. Ja, det hørtes faktisk helt flott ut! Det gjelder å fokusere på lyspunktene. Men, glemte du ikke et punkt - full oppgavebytte når far kommer hjem.... :)

    SvarSlett