mandag 19. april 2010

Et snev av interiørblogg

Livet i det gamle gule huset er ofte et rotete liv. En vet aldri hvor mange som er til middag, om den rosa t-skjorta er nederst i skittentøykurven eller gjenglemt hos en venninne, om det har havnet noen regninger nederst i aviskurven eller om det er nok mel i posen. Likevel er dette livet veldig koselig! Fullt av liv, folk og farger :-)

I helga tok vi med den eldste andelen av familien på langhelg til stockholm. Hotel, taxi, restauranter, museer - ja mye av det som ikke er hverdagen i det gamle gule huset. Det ble en fantastisk helg - i en fantasktisk by.


Stockholm er også full av farger. Både ute og inne. Som dette treet ute ved Grøna Lund. Store, fargerike "ett eller annet" gjorde et helt vanlig tre til noe helt spesielt. Fullt av farger. Som sikkert lyser i mørket og gir himmelen en glød av regnbuen.

Inne i butikkene lyser også fargene. Interiør og vårklær som kiler i neseborene og får lommeboka til å gjennomføre årets slankekur. Selv om ikke interiørblogging er min store greie, får jeg lyst til å vise noen av fargene som ble med meg hjem fra Stockholm. I form av reagensrørene som funker kjempebra som vase. I form av de klingende små fuglene som illuderer en lett sommergardin i hagedøra.


Og i form av plastglassene og muffinsformene fra Rice - som ble med hjem, enda de var litt dyre, og enda jeg snart har bursdag og burde ønske meg dem da - og enda jeg allerede hadde tatt svart belte i shopping den dagen...

Livet i det gamle gule huset er fullt av liv, folk og farger - og jeg elsker det! Så får det heller være som det er med alt rotet... :-)

2 kommentarer:

  1. Så koselig og velskrevet innlegg!
    Jeg er sikker på at dere hadde det flott i Stockholm, og at rød sko og frakk passet akkurat.
    Og, du vet, interiørbloggere tar nå bare bilde av den kroken de har ryddet, da!
    Mitt hus er ikke lenger fylt av fargeglade spor av barn. Av og til er det et savn, og og til er det ganske behagelig. Av og til låner jeg en tre-åring for å kompensere.
    Ha en riktig god dag!

    SvarSlett
  2. Høres ut som om dere hadde en fin tur ja :) Har selv også falt for Rice... og de fuglene var jo bare nydelige!

    SvarSlett