torsdag 8. april 2010

Rødt betyr fare!

Kalenderen viser den 8.april....og det er lenge siden forrige lønn. Forrige lønn var på en måte bare på snarvisitt innom kontoen, før den forsvant ut igjen til alt mars har å by på av toll og avgifter. Likevel, jeg lærer meg aldri faresignalene. De røde skoene lyser mot meg i skobutikken, står der som lekre, deilige vårsko i sterk kontrast til de svarte og lyse. Og jeg trenger jo vårsko? Jo visst trenger jeg vårsko! Man trenger alltid vårsko! Dessuten passet de perfekt. Og ble med meg hjem. Den røde faresignalet ble heller vårens første impulskjøp - og det ene ledet til flere...
For jeg skal jo til Stockholm i neste uke....og da må jeg jo ha jakke som matcher skoene. Ikke sant? Rød jakke, helst. Jeg kan jo i hvertfall se om de har? Og om den passer? Og det gjør den jo. Rød trenchcoat som er deilig tynn i stoffet og får meg til å føle meg fresh! Den ble også med meg hjem, sammen med det matchende tynne skjerfet....og den blomstrete tunikaen...
Ja ja, hjertet er rødt, og siden jeg i dette tilfellet (og svært ofte ellers) har latt hjertet overdøve den mer fornuftige delen av meg, så sier det seg jo selv at det er lov å prise våren med røde plagg :-)
Bare ikke si noe til min bedre halvdel; han vet kun om skoene så langt, og jeg tenker å porsjonere ut resten etterhvert. Regner jo med at det blir handling i Stockholm også....og da kan jeg ikke ha ord på meg for å storhandlet rett før avreise :-) You see?

2 kommentarer:

  1. Bra innsats!
    Klart mannen setter pris på en frisk og freidig dame, muntert kledd i rødt. Glade og humørfylte ektefeller blir satt pris på!
    God tur til Stockholm :)

    SvarSlett