mandag 24. mai 2010

Vel overstått!

Det er dagen derpå - og vi har hatt tid til å fordøye minnene. Strålende minner fra en strålende dag - med en strålende fornøyd konfirmant.

Godt fornøyd med borddekkingen også. Delikat og rolig - i et nydelig rom. Små, blå stemor som bordpyntpynt. Bordkortene var laget som små bøker, med Harry Potter-sider inni. Sier MYE om konfirmantens interesse for bøker. Når man er gift med en med kokkeutdanning, blir også anretningene svært så delikate :-)

Dagen i dag har vi tilbrakt i hagen - med masse små og store venner som har hjulpet oss og spise opp kakene.

I tillegg har vi utforsket en av konfirmasjonsgavene; et Lumix kamera med 12 Mega pixler. Utrolig bra - se disse makrobildene:

Blomstene er krystallklare på bildene -selv de små "trådene" på stilken er synlig. Imponerende!
I tillegg har kameraet en utrolig kul funksjon; nemlig "stretch high" og "slim high". Du kan altså ta bilder som blir dratt i bredden eller høyden Bildene under er tatt på samme sted, med samme avstand. Morsomt, ikke sant?
Her er for øvrig funksjonen satt tilbake til "normal":
Jeg ser jo umiddelbart for meg utrolige muligheter med denne funksjonen. Selv vil jeg stort sett alltid bli avbildet med "slim high". Med mine 1,62 på strømpelesten vil en viss dragning oppad og nedad gi et mye mer elegant bilde av meg, tror jeg. Imidlertid vil min høye mann bli enda høyere ved min side - med mindre vi photoshopper oss sammen, han i "normal"-funksjon, jeg i "slim high".
"Stretch high" derimot, kan jeg gjerne bruke på unge blonde jenter som vi treffer på badestranda, i parken eller andre steder hvor mannlige øyne lett fester seg på andre ting enn sin kone. Jeg kan ta bilde av dem, for senere å kunne dokumentere at det kun er inne i hodet på menn disse jentene er høye og flotte. I virkeligheten (dokumentert med kameraet) er de korte butte. Akkurat som kona :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar